• På gång

På gång

Mer info om aktiviteter inför valet kommer inom kort! Är du intresserad av att delta kontakta vår lokala ordförande Rashid.

Medlemsmöte

Måndag den 18 juni kl 18.00 i Rinkeby Folkets Hus

Nu hälsar vi nya och gamla medlemmar välkomna till ett möte om aktiviteter och frågor inför valet i höst.

Alla är viktiga och alla kan bidra på olika sätt, det behövs många olika insatser för att vi ska nå ut med vår politik inför detta viktiga val. Om vi är många som hjälps åt kan vi hindra SDs frammarsch och påverka hela politiken åtvänster.

Alla kan dra sitt strå till stacken, det finns stora och små uppgifter som passar alla.

Vänsterpartiet gör skillnad. Vi kommer berätta om vad vi åstadkommit under mandatperioden. Vi är intresserade av alla idéer om hur vi kan utveckla vår politik.

Ett Rinkeby till vänster 31 maj

Vi står på hyresgästernas sida – alla har rätt till ett tryggt hem!
Plats: Rinkebys Folkets hus Datum & Tid: 31 maj, 18.00-20.00
Facebookevent: https://www.facebook.com/events/207243416541594/

Den 31 maj håller vi ett öppet möte för alla på Rinkeby Folkets Hus: grannar, vänner och arbetskamrater är självklart välkomna! Nooshi Dadgostar, bostadspolitisk talesperson och vice ordförande för Vänsterpartiet kommer tillsammans med Rikard Warlenius, gruppledare för V i Stockholms stad och vår egen Rashid Mohammed. Kom, lyssna och påverka! Vi bjuder på snacks, tilltugg & rejält med valpepp!

Nationaldagen i Rinkeby 6 juni

Vi är på plats på Rinkeby torg från 13.30 med tält, alla som vill hjälpa är välkomna. Jonas Sjöstedt talar kl 14.00.

Politikerveckan Järva 9-17 juni

På Spånga IP blir det politikervecka igen. Jonas Sjöstedt kommer på lördagen 16 juni och talar kl 19.00, kom och lyssna då och ta med alla ni känner! Vänsterpartiet är på plats hela veckan med tält och deltar i debatter alla dagar kl 18.00, vill du hjälpa till i tältet, hör av dig till [email protected]. Tältet är öppet alla dagar kl 15.30-20.00 utom på SD-dagen den 15 juni då vi istället planerar aktiviteter i Tensta centrum. Mer info på facebook här: https://www.facebook.com/events/616827512008042/

Kommande möten i stadsdelsnämnderna är:

Spånga-Tensta:

Nästa sammanträde, torsdag 20 april 2017